Friday 9 October 2015

LAWATAN KERJA EKSA KE MAHKAMAH SYARIAH DAERAH MANJUNG, PERAK



05 Oktober 2015 ( MRS Manjung, Perak ) - satu lawatan kerja dari Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan (MSWP) ke Mahkamah Syariah Daerah Manjung, Perak yang diketuai oleh YAA Datuk Mahammad Bin Ibrahim. Lawatan ini turut disertai oleh Tuan Muhammad Khairul Nizzam Bin Kassim selaku Ketua Pendaftar bersama-sama 25 orang pegawai termasuk hakim-hakim syarie, pendaftar, pegawai sulh, pegawai penyelidik dan penolong pendaftar


Peserta lawatan telah disambut oleh Ketua Pendaftar Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Perak iaitu Tuan Abdul Rahman Bin Thobroni bersama Hakim Mahkamah Syariah Manjung dan Kakitangan Mahkamah tersebut. Taklimat mengenai pengurusan dan perkongsian mengenai perlaksaan EKSA dan ISO telah disampaikan sendiri oleh Tuan Mohd Esham Bin Abdul Samad, Hakim Mahkamah Rendah Syariah. Sepanjang sesi taklimat tersebut, pelbagai maklumat telah dikongsikan untuk rujukan dan makluman semua peserta lawatan ini.

Setelah selesai taklimat dan sesi soal jawab, para peserta dibawa untuk melihat proses pengurusan kes dan perlaksanaan EKSA di MRS Manjung. Diharapkan dengan perkongsian maklumat dari program lawatan kerja ini dapat memberi idea-idea yang bernas untuk mempertingkatkan lagi sistem pengurusan kes dan perlaksanaan EKSA di MSWPKL.

No comments:

Post a Comment